May 18, 2011

omega 3

Ikan dan asid lemak Omega-3
 
            Banyak kajian yang dilakukan berkenaan dengan asid lemak omega-3 mengatakan bahawa ia mampu menurunkan kolesterol dalam  badan. Asid lemak omega-3 mengatakan bahawa ia mampu menurunkan kolesterol dalam badan. Asid lemak omega-3 juga membantu jantung dengan pelbagai cara seperti menurunkan tekanan darah dan menekan risiko pembekuan darah. Pada pesakit yang sudah mengalami serangan jantung, minyak ikan atau asid lemak omega-3 dikatakan berkait secara signifikan dengan penurunan risiko kematian mendadak.
            Para doktor biasanya menyarankan memakan ikan minimum dua kali seminggu. Antara sumber makanan yang kaya dengan omega-3 adalah seperti ikan makarel, ikan herring, sardine, tuna albacore dan tuna. Perlu diingati untuk mempertahankan faedah ikan bagi kesihatan, sebaiknya ikan dipanggang atau dibakar di dalam oven.

Kelebihan Omega 3:Sealogix Capsules and Liquid are ultra-refined fish oils and pass the purity, potency and quality standards of IFOS an independent third party.
Produk yang mengandungi asid lemak EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), LLA (Linolenik Acid), asid amino kompleks dan mineral. EPA dapat mencegah : Kanser, Trombosit (pembekuan darah), Atheroskerosis (pembekuan lemak dalam darah), Kadar kolestrol yang berlebihan, Plasma lipid yang berlebihan, Penyakit jantung, Stress yang berlebihan, Tekanan darah tinggi
DHA berfungsi membantu meningkatkan kemampuan otak untuk belajar dan menguatkan minda serta daya ingatan. Kelebihan lain yang ada pada Omega 3 adalah : Mencegah radang sendi (rheumatoid arthristis), Mencegah asma, Meningkatkan daya seks kesuburan, Mencegah kanser payu dara, usus, pankreas dan prostat, Mencegah penyakit kulit, Mencegah migran, kesemutan, sejuk pada kaki dan tangan.

No comments:

Post a Comment

Doxium 500 Capsule xium 500 Capsule  dinyatakan bertujuan untuk merawat  Retinopati diabetik ,  Vena varikos ,  Pengagregatan plat...