October 11, 2010

Orang2 tua kata....

"kalau dah mulakan perjalanan jangan berpatah balik" 
sebab takut terjadi benda yang tak baik...
tapi kalau dompet tertinggal.... 
dalam dompet ada duit dan lesen memandu dan 
benda-benda penting 
kena juga berpatah balik....
maka terjadilah macam yang dikatakan oleh 
orang tua2.... atas diri aku
aku sedar dompet aku tertinggal 
masa nak isi minyak motor kat petrolnas bukit jalil
jadi aku berpatah balik elok jer sampai
kat sekolah sukan bukit jalil ada pulak polis buat sekatan 
jalan raya dah aku kena tahan......
teringat aku pesan guru katanya 
"cakap biar betul" 
jadi aku hanya bercakap benar saja
alhamdulilah aku tak kena saman tapi aku sampai lambat dah pulak nak kena mintak bos tandatangan 
kad kedatangan... dan nasib baik bos faham.....

No comments:

Post a Comment

Doxium 500 Capsule xium 500 Capsule  dinyatakan bertujuan untuk merawat  Retinopati diabetik ,  Vena varikos ,  Pengagregatan plat...